Vsebina in cilji projekta:
Projekt Comenius Individualna mobilnost učencev je omogočila dijakom Srednje šole Črnomelj (Matej Babič 4.aG in Tajda Klobučar 4.bG), da so v času od 10. 9. do 10. 12. 2012 preživeli v šoli gostiteljici Colégio Guadalupe in bivali pri družinah gostiteljicah na Portugalskem.
Motivacija, akademska sposobnost in pripravljenost za sodelovanje so bili ključni dejavniki pri izbiri dijakov, ki so sodelovali v mednarodnem projektu Comenius – šolska partnerstva.
Obe šoli, tako pošiljateljska kot gostiteljska šola smo sklenili učno pogodbo z izborom obveznih predmetov, zastavljenih ciljih in drugimi aktivnostmi s katerimi se dijaki strinjajo, da se jih udeležijo.
Predmetom, ki jim dijaki niso mogli slediti v tujem jeziku ali jih sploh ni bilo na gostiteljski šoli, so lahko sledili preko spletne učilnice in tako izpolnili zahteve domače šole.
Med mobilnostjo so imeli dijaki redne stike z mentorjem šole gostiteljice, svojimi dijaki in z mentorjem domače šole preko elektronske komunikacije (video konference, Facebook).
Mentorica šole gostiteljice (prof. Alexandra Kočevar) je dijakom nudila pomoč, spremljala napredek dijakov na podlagi tega, kar je bilo dogovorjeno v učnem sporazumu in pomagala pri reševanju problemov, ki bi se lahko pojavili ter komunicirala z dijakovimi gostiteljskimi starši, če je bilo potrebno.
Po vrnitvi smo dijakom omogočili vključitev v nemoteno domače okolje, prenos, vrednotenje in priznanje pridobljenih ocen.
Dodana vrednost:
Izmenjava je nudila dijakom evropsko izkušnjo učenja, pripomogla k njihovemu razumevanju raznolikosti evropskih kultur in jezikov ter jim pomagala pridobiti veščine, ki jih potrebujejo za svoj osebni razvoj.
Comenius Individualna mobilnost učencev je pripomogla vzpostaviti trajnostno sodelovanje med sodelujočimi šolami in učitelji ter s tem obogatila evropsko dimenzijo šolskega izobraževanja. Pomagala je tudi pri priznavanju znanja, ki je bilo pridobljeno na partnerskih šolah v tujini.
S pomočjo evropskih projektov je šola pridobila na ugledu v domačem okolju, spodbudila inovacije v šolskem okolju, izboljšala organiziranost šole ter dala možnost primerjave različnih šolskih sistemov in položaj šole kot institucije v družbi.
Vključenost v projekt EU predstavlja veliko prednosti in pridobitev za majhno in manj razvito regijo, kot je Bela krajina, v smislu promocije ter večjih možnosti za razvoj in osebnostno rast dijakov in učiteljev. Če je šola vključena v mednarodni projekt, nam to daje priložnost, da pritegnemo več dijakov v našo šolo, kar je bistvenega pomena za našo šolo, saj se vedno borimo s stalno težavo majhnega števila dijakov.
Izjava udeleženca o mobilnosti:
»Trije meseci toplega vremena, Sonca, odlične hrane, prijetnih ljudi, super gostiteljskih družin, prelepe narave, kopanja in surfanja v Atlantiku, uživanja na peščenih plažah ob prekrasnih sončnih zahodih, ogledov bogatih zgodovinskih spomenikov, sproščanje ob fadu in strastnem navijanju ob gledanju nogometa …« Takoj sva se zaljubila v ponudbo in uživala na trimesečni izmenjavi na Portugalskem.
V okviru projekta Comenius – Individualna mobilnost učencev sva, kot gimnazijca četrtih letnikov SŠ Črnomelj, edina slovenska dijaka, ki sta se opogumila in odločila za to nepozabno izkušnjo. Najino prebivališče je bilo od septembra naprej mesto Almada oz. »mesto onkraj Mosta 25. aprila« kot mu pravijo domačini.
Obiskovala sva zadnji letnik zasebne srednje šole v okolici Lizbone. Od 10. do 12. razreda so učenci razdeljeni v tri smeri: naravoslovno, ekonomsko in humanistično. Midva pa sva morala obiskovati vse smeri, saj so predmeti, ki jih imava v Sloveniji, v vseh treh smereh. Nekaj predmetov pa sploh nimajo, zato sva imela s seboj knjige in se sproti učila, da ne bi doma preveč zaostala s snovjo. Nekatere teste sva pisala na daljavo, matematiko in angleščino pa skupaj s portugalskimi sošolci in bila sva med najuspešnejšimi.
Ugotovila sva, da portugalski starši otroke raje pošiljajo v zasebno šolo, ki jih stane okrog 800 evrov na mesec, predvsem zaradi njihove varnosti in manj zaradi znanja. Spoznala sva, da so, kar zadeva znanje, boljše slovenske šole. Na Portugalskem so preveč sproščeni.
Življenje se ne začne pred 10. uro zjutraj. Portugalci pojedo veliko rib in riža, a po mojem mnenju premalo krompirja. Sladice so zelo sladke, vendar so kljub temu dokaj suhi. Navado imajo, da jedo zelo pozno, čeprav je bila večerja skuhana že prej. A smo čakali, da se je zbrala vsa družina.
Dobro, da gre človek v tuje dežele, kjer ugotovi, da lahko z znanjem, pridobljenim v Sloveniji, v tujini iztrži več kot doma.
Matej Babič, 4. aG
dijak Srednje šole Črnomelj