V šolskem letu 2018/19 se bodo dijaki četrtih letnikov gimnazije poglobili v branje dveh maturitetnih romanov. Prvi je prvenec slovenske zamejske besedne umetnice Maje Haderlap z naslovom Angel pozabe; Andreï Makine, francoski pisatelj ruskih korenin, pa je romanopisec drugega z naslovom Francoski testament.

Namen uvodnih dveh ur je bil ozavestiti dijake o tehnikah sproščanja in osredotočenja ter jih naučiti biti pozoren na začetke skladb, prve prizore v filmu, začetne povedi ali odlomke v besedni umetnosti, saj dajejo takt celotnemu umetniškemu delu.

Dijaki so najprej tvorili krog, se nato ulegli v osnovni joga položaj. Z zaprtimi očmi so po mojem štetju vdihovali in izdihovali skozi nos. V ozadju pa je medtem igrala meditativna glasba. Nalogo se je stopnjevala v »sede po turško« položaju. Vodeno so vdihovali skozi nos in izdihovali skozi slamico, bili pozorni na svoj dih, medtem ko je bil njihov pogled osredotočen na plamen čajne svečke. Sledila je še vaja v dvojicah za urjenje pozornosti, potem pa so bili dijaki pripravljeni na sprejemanje slušnih in vidnih dražljajev.

Prva naloga je bila, da označijo nekaj začetnih skladb, prizorov iz filma in prvih nekaj povedi iz pravljice, romanov, tudi maturitetnih. S tem je bila prva ura mimo. Drugo šolsko uro pa so namenili interpretaciji uvoda v oba romana in primerjavi dveh odlomkov: enega iz Angela pozabe in drugega iz Francoskega testamenta. Najbolj zagreti dijaki pa so si domov odnesli tudi dodatna navodila za interpretacijo drugih dveh odlomkov.

Uri sta švignili mimo in dijaki že nestrpno čakajo, da se še globlje potopijo v maturitetna romana.

Mag. Anita Starašinič

 

(Obiskano 213 krat, 1 krat danes.)
Dostopnost