V šolskem letu 2019/20 se bodo dijaki četrtih letnikov gimnazije poglobili v branje štirih Cankarjevih dram: Za narodov blagor, Kralj na Betajnovi, Hlapci in Pohujšanje v dolini šentflorjanski.

Namen uvodnih dveh ur je bil ozavestiti dijake o tehnikah sproščanja in osredotočenja ter jih naučiti biti pozoren na začetke skladb, prve prizore v filmu, začetne povedi ali odlomke v besedni umetnosti, saj dajejo takt celotnemu umetniškemu delu.

Dijaki so najprej tvorili krog, nato legli v osnovni joga položaj. Z zaprtimi očmi so po mojem štetju vdihovali in izdihovali skozi nos. V ozadju pa je medtem igrala meditativna glasba. Nalogo se je stopnjevala v »sede po turško« položaju. Vodeno so vdihovali skozi nos in izdihovali skozi slamico, bili pozorni na svoj dih, medtem ko je bil njihov pogled osredotočen na plamen čajne svečke. Po vajah za sprostitev je sledila še vaja za urjenje pozornosti, ki so jo dijaki izvedli v dvojicah. Potem so bili pripravljeni na sprejemanje slušnih in vidnih dražljajev.

Prva naloga je bila, da označijo nekaj začetnih skladb, prizorov iz filmov in prvih nekaj povedi iz pravljice, romana. S tem je bila prva ura mimo. Druga šolska ura je bila namenjena interpretaciji uvodov in koncev dveh dramatikovih dram: Kralj na Betajnovi in Hlapci. Najbolj zagreti dijaki so se preizkusili v interpretaciji kar sami. Uri sta minili kot blisk in dijaki že nestrpno čakajo, da se še globlje potopijo v svet Cankarjeve dramatike.
Tretja ura je bila namenjena načrtovanju obravnave maturitenega branja in igranje družabne igre o Ivanu Cankarju z naslovom Klanec, ki jo je kot učni pripomoček izdelal Center za slovenščino kot drugi in tuji jezik pri Oddelku za slovenistiko Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani leta 2018 ob obeležbi 100-letnice dramatikove smrti.
Že 14. januarja pa dijake čaka še ogled gledališke predstave Za narodov blagor v izvedbi MGL.

Mag. Anita Starašinič

(Obiskano 189 krat, 1 krat danes.)
Dostopnost