30. Nov. 2018
V sklopu projekta Erasmus+ smo se v ponedeljek, 26. novembra 2018, odpravili na prvo projektno srečanje v Bolgarijo. Z letošnjim šolskim letom smo na Srednji šoli Črnomelj pričeli projekt »Capitalizing on Local Intangible Cultural Heritage« na temo ohranjanja kulturne dediščine. Sestali smo se člani iz Cipra, Grčije, Estonije, Slovenije, Bolgarije in Litve.
V torek smo dijaki predstavili svojo državo in šolo, si ogledali mesto Razlog in obiskali turistično kmetijo. Gospodarica kmetije, Baba Jana, nam je postregla s tipično bolgarsko pogačo in nam za kosilo spekla banitso, ki je njihova tradicionalna jed iz testa, olja in različnih dodatkov. Za konec pa je še pripravila domače karamelne bonbone. Oblekli smo se tudi v bolgarske narodne noše in zaplesali tradicionalni ples ob njihovi domači glasbi. Vsak udeleženec si je izdelal poseben cof za spomin.
V sredo smo odšli na celodnevni izlet v Plovdiv, evropsko prestolnico kulture 2019. Plovdiv, ki danes šteje okoli 400.000 prebivalcev, je eno najstarejših bolgarskih mest in je prepoznavno po starodavni rimski areni. Po vodenem ogledu mesta smo imeli še nekaj prostega časa za kosilo in nakup spominkov.
Zadnji skupni dan smo pričeli z nekoliko drugačno učno uro v gostujoči šoli. Ogledali smo si film o bolgarski kulturni in naravni dediščini in nato odgovarjali na vprašanja. Podali smo se na bližnji vrh in si od tod ogledali mesto Razlog. Učitelji so medtem načrtovali delo projekta ter terminski načrt srečanj v naslednjih treh letih. Za konec srečanja smo poskusili tipično bolgarsko kosilo ter si ogledali mesto Bansko.
Člani iz Cipra in Grčije so se proti domu odpravili še isto popoldne, ostali pa naslednji dan.
Srečanje je bilo zanimivo, pridobili smo veliko znanja, predvsem o bolgarski kulturi in tudi nekaj malega o običajih ostalih držav. Njihova domača hrana nam je bila všeč, tako kot tudi njihovi običaji in narodna noša. Domačini so bili res prijazni, a nas je presenetila slaba razvitost države. To je bila posebna izkušnja predvsem zaradi tega, ker smo spoznali veliko novih prijateljev iz različnih držav in ob tem aktivno uporabljali angleščino.
Naslednje srečanje je aprila v Litvi. Do takrat je naša naloga, da skupaj sestavimo logotip projekta in naprej raziskujemo lokalno kulturno dediščino. Več fotografij na FB šole.
Marija Absec (2.aG), Simon Simčič (2.ST)
14. Nov. 2018
Nastasja Schweiger je šolanje na naši šoli zaključila leta 2012 in jo poznamo kot slavistko in aktivno članico KBŠ ter vodjo gledališke skupine KBŠ.
Kako bi se predstavila našim dijakom?
Stara sem 25 let in prihajam iz Črnomlja,. Menim, da mi Bela krajina lahko nudi visoko kakovost življenja, če le znaš prepoznati njene potenciale. Eden izmed teh je tudi Srednja šola Črnomelj, kjer sem leta 2012 zaključila šolanje s prav dobrim uspehom. Edina stvar, ki jo iz srednješolskih let obžalujem, je ta, da se nisem bolj vključevala v interesne dejavnosti, predvsem tiste na področju kulture. Meni in mojim sošolcem so takšne in drugačne dejavnosti predstavljale kave v Guštu, druženje in zabave v Piccolu. Sicer smo se imeli zelo lepo in predvsem življenjsko edukativno, a bi mi bilo verjetno danes lažje začeti z določenimi izkušnjami.
Kateri študij si izbrala in zakaj? Kaj počneš trenutno?
Odločila sem se za študij slovenščine in primerjalne književnosti. Razlog je vsekakor ljubezen do knjig, a sočasno mi moj faks tako lingvistično kot tudi književno ponuja ogromno celoto zanimivih humanističnih dejavnikov, ki razkrivajo neko filozofijo sveta, vrednote, nacionalno identiteto, jezikovne zagonetke in pravila. Prav tako pa me je s svojo didaktičnostjo in profesionalnostjo navdušila moja profesorica slovenščine, ki me je učila v zadnjih dveh letih črnomaljske gimnazije, za kar sem ji zelo hvaležna. Trenutno sem tako pri koncu študija, zaključujem zadnja poglavja magistrskega dela o razvoju Jermana v sodobnih uprizoritvah Cankarjevih Hlapcev.
Kako sedaj gledaš na srednješolska leta? V čem vidiš prednost šolanja na SŠ Črnomelj?
To so bila zame najlepša leta, ker smo skupaj s sošolci res užili mladost. In tudi kje kaj zagodli, a upam, da nam nihče ni zameril. Prednost šolanja pa definitivno vidim v bližini, ki mi je privarčevala kar nekaj prostega časa, in pa v domačnosti predvsem s profesorji, ki sem jo na faksu pogrešala. Zdi se mi, da mi je črnomaljska srednja šola dala dobro popotnico za naprej, in sicer tako v smislu znanja kot tudi v smislu učnih navad, spoštovanja, prijateljstva, odgovornosti in medsebojne pomoči.
Pred kratkim si na šoli opravljala tudi pedagoško prakso. Kako je slovenščina videti iz druge strani katedra?
Slovenščina z druge strani katedra je videti mnogo težje, kot jo vidijo dijaki. Sama se pred leti nisem zavedala, koliko pedagoških trikov, priprav, pravil učnega načrta in didaktičnih metod je poleg samega strokovnega znanja nujno poznati, da učitelj sploh lahko izvede tistih 45 poučnih in hkrati zanimivih minut. Prav tako pa se mi zdi, da je na področju izobraževanja v zadnjih časih prišlo do sprememb zaradi permisivne vzgoje, tehnologije in materializma. In to je opazno tudi za katedrom, zato je učiteljevo delo po mojem mnenju s težkega prešlo na izredno težko, zato upam, da bo v prihodnje učiteljevanje malce bolj cenjeno, kot je trenutno.
Zelo si tudi aktivna na kulturnem področju, za tabo je že druga uspešna postavitev gledališke predstave v okviru gledališke skupine KBŠ. Kakšni so tvoji načrti za prihodnost?
V dveh letih smo z gledališko skupino na oder postavili pet različnih predstav in še nekaj drugih projektov, prireditev in pesniških večerov. Ves napor je prišel za mano šele sedaj, zato se v prihodnosti nameravam malce umiriti, tudi zaradi zaposlitve, a še naprej nadaljevati s podobnim delom v zmanjšani obliki. Pomembno se mi zdi, da s predstavami in projekti nadaljujemo tudi zunaj KBŠ-ja, saj smo očitno našli dober način, kako pasivno mladino prostovoljno spraviti s telefonov, naslonjačev in gostiln v kulturne domove ter jih tako na nek posreden način kulturno prebuditi.
Imaš kakšen nasvet za srednješolce, ki ‘trpijo’ v šolskih klopeh?
Šola mi sicer nikoli ni predstavljala trpljenja, a šele z leti prepoznavam prave prednosti izobrazbe in šolanja. To je tisto, česar ti ne more nihče vzeti in tisto, s čimer lahko upravljaš le ti. Ne gre zgolj za formalno znanje, ampak za pripravo na življenje v smislu moralnih spoznanj in družbene aktivnosti, brez katere posameznik danes težko obstaja, zato se bo tako imenovano trpljenje kmalu obrestovalo na številnih področjih. Imam pa tudi nasvet za učitelje, ki se morajo globoko zavedati, da na svoje dijake vplivajo, jih vzgajajo in oblikujejo. Še vsak človek – pa naj bo uspešen, neuspešen, svetovno znan ali neznan, revež, bogataš ali kriminalec – je imel učitelja, ki ga je na nek način zaznamoval. In upam, da s pedagoškim poslanstvom vsi učitelji stremijo k zaznamovanosti z dobrim, poštenim in predvsem z vrednotami, ki bodo dijakom olajšale življenjsko pot skozi te meglene čase ter naredile naš svet boljši in lepši.
29. Okt. 2018
V ponedeljek, 29. 10. 2018, smo v okviru Vertikale znanja 2018 na Srednji šoli Črnomelj gostili učitelje belokranjskih šol. Po uvodnem nagovoru ravnateljice, ge. Elizabete Prus, smo učiteljem po posameznih aktivih predstavili primere dobre prakse, ki jih na šoli izvajamo v obliki medpredmetnih povezav ali timskega pouka.
Marko Rožič in Meta Šavli sta predstavila timski pouk pri pouku fizike in kemije, in sicer Vpliv jakosti molekulskih vezi na fizikalne lastnosti snovi, ki ga izvajata v 1. letniku gimnazije, ter poleg teoretičnega dela izvedla tudi eksperimente, s katerimi pri pouku podpirata izbrano tematiko. Gregor Cindrič in Jasna Kvenderc sta učiteljem tehnike predstavila program Solidworks ter jih s praktičnimi vajami uvedla v modeliranje posameznih kosov in sestavljanje le-teh v končni izdelek. V aktivu tujih jezikov so Rosana Vukojević, Jan Čufer, Alexandra Kočevar in Marta Strmec v obliki delavnice v angleščini, nemščini in španščini predstavili jezikovne zagate »lažnih prijateljev« pri uporabi in prenosu določenih besed iz materinščine v tuji jezik in obratno.
V nadaljevanju srečanja smo se pogovarjali o težavah, ki jih moramo pri pouku reševati učitelji tako v osnovni kot tudi v srednji šoli. Izmenjali smo si precej informacij o učnih vsebinah v učnih načrtih osnovnih in srednjih šol ter se strinjali, da je sodelovanje med nami ključnega pomena za nadgrajevanje znanja v srednji šoli. Srečanje smo zaključili z ogledom šolskih delavnic. Več fotografij na FB SŠ Črnomelj
29. Avg. 2018
Da bi bil prehod v srednješolsko izobraževanje čim lažji, smo danes, 29. avgusta 2018, organizirali triurno dopoldansko matematično delavnico (od 9.00 do 12.00), ki je bodočim dijakom pomagala ponoviti določeno pridobljeno osnovnošolsko znanje, ter v grobem omogočila vpogled v način dela pri uri matematike v srednji šoli.
Matematično delavnico so izvajali profesorji matematike: Tilen Šetina, Jasna Kvenderc in Marko Rožič
15. Maj. 2018
V sredo, 9. maja, so si dijaki 3. letnika programov gimnazija in strojni tehnik v Ljubljani ogledali knjižnico NUK, razstavo Zmaji na Ljubljanskem gradu in gledališko predstavo Hlapci v produkciji SNG Drama Ljubljana.
V Narodni in univerzitetni knjižnici so se dijaki seznanili ne le o podatku o arhitektu knjižnice, njenih oddelkih, ampak so si tudi ogledali priložnostno razstavo o slovenskem izseljenskem besednem umetniku Luisu Adamiču. Na uro dolg in voden ogled po razstavi na Ljubljanskem gradu so se povzpeli z vzpenjačo. Najdlje pa so se zadržali v gledališču. V skoraj tri ure dolgi predstavi po delu Ivana Cankarja so njeni avtorji prikazali razmere na začetku 20. stoletja, delo slovenskega modernista pa tudi aktualizirali.
Učitelji spremljevalci
25. Apr. 2018
Na Srednji šoli Črnomelj v letošnjem šolskem letu obeležujemo 10. obletnico sodelovanja v evropskih projektih. V sredo, 25. 4. 2018, smo z Mladinskim centrom BIT, v okviru Erasmus+ projekta #volunteer #makeadifference #bethechange#upgradeyourself #thinkoutofthebox, organizirali Evropski dan za dijake 2. in 3. letnika. V uvodu je dijake z videoposnetkom nagovoril evropski poslanec Milan Zver, Vita Jankovič pa je predstavila različne programe, ki potekajo v okviru programa Erasmus + na področju formalnega in neformalnega izobraževanja, športa ter izobraževanja učiteljev. Predstavitev je hudomušno dopolnil tudi stand-up komik Franci Kek. V nadaljevanju so se dijaki udeležili delavnic Mladinska izmenjava, Mladi za Mlade, Evropska prostovoljska služba (EVS), Mladinski center BIT za srednješolce in Mladi v Beli krajini. Zaposleni in prostovoljci Mladinskega centra BIT, ki so vodili delavnice, so dijakom v manjših skupinah predstavili prednosti vključitve v Erasmus+ programe kot so: večja zaposljivost, boljše znanje tujih jezikov in komunikacija ter prilagodljivost pri delu v timu. Hkrati so tudi dobili konkretne napotke za sodelovanje v projektih, ki jih Mladinski center BIT izvaja v letu 2018 in so od danes dijakom na voljo na novo postavljeni oglasni deski .
Erasmus+ ni mus, pomaga pa!